ЖИЗНЬ СОБАЧЬЯ

Печать
PDF

На прошедшей неделе в редакцию позвонили жители улицы Вилюйской, а следом и жители Ботанического переулка. Они жаловались на возросшее количество бродячих собак возле их домов.

Вот эти звонки и повели нас по адресам организаций, которые обязаны что-то предпринимать по этому поводу.

Выяснилось, что проблемой бродячих «Шариков» занимается городское управление благоустройства. Начальник отдела санитарного контроля (сократим длинное название отдела) Юлия Лопатина рассказала, что в октябре 2017 года в Петропавловске-Камчатском открылся пункт временного содержания безнадзорных животных.

В пункте 44 двухместных вольера. Таким образом, одновременно в нем могут содержаться до 88 собак. На территории также находится два модуля – бытовой и ветеринарный. «Гостями» временного «приемника» становятся собаки, отловленные в черте Петропавловска по заявкам граждан.

«Попавшая в пункт собака проходит ветеринарный контроль и получает необходимый уход. Затем она стерилизуется, чипируется и отпускается в естественную среду обитания, либо к тем горожанам, кто хочет завести домашнего питомца. Время пребывания в пункте передержки не может превышать 30 дней», – сказали в управлении благоустройства.

Пункт временного содержания безнадзорных животных располагается перед поворотом на поселок Тундровый. Справки по телефону: 46-03-93.

«Работа пункта временного содержания безнадзорных животных сделает более безопасными городские улицы для детей и взрослых. Кроме того, временный пункт поможет животным, в силу разных причин оказавшихся на улице, найти себе хозяев»,– отметил тогда глава города Виталий Иваненко.

И мы решили взглянуть, как временный пункт помогает находящимся там собачкам.

Одинокий работник пункта, увидев удостоверение корреспондента «Вестей», тут же позвонил кому-то по телефону, сообщил, что фотографировать собак можно только с разрешения управления благоустройства. Прямо секретный военный объект, а не пункт содержания животных.

(На всякий случай напоминаем, что существует Федеральный закон № 212-ФЗ, в соответствии с которым граждане Российской Федерации вправе участвовать в осуществлении общественного контроля. Под общественным контролем в законе понимается деятельность, осуществляемая в целях наблюдения за деятельностью органов государственной власти, органов местного самоуправления, государственных и муниципальных организаций, иных органов и организаций, осуществляющих в соответствии с федеральными законами отдельные публичные полномочия).

Еще один сотрудник в это время чистил «номера» собачьей гостиницы. Правда, в «номерах» было не по две собаки, а три-четыре.

Сделать фотографии холодильника и кладовой нам не позволили. Сообщили только краткую информацию, что еда у собак есть, а по воскресеньям приходят волонтеры, чтобы погулять с собаками. (Мы приехали в пятницу. – Ред.)

В воскресенье наш фотограф Сергей посетил этот пункт еще раз.

Трое волонтеров прогуливали трех собак. Одна бегала без поводка самостоятельно. Остальные ждали своей очереди.

Собаке для полного счастья нужна прогулка 45 (или хотя бы 30) минут. Более ста животных, которые находятся сейчас в приюте, вряд ли успели прогуляться с помощью трех волонтеров в минувшее воскресенье. И это большая проблема для приюта.

Грустное зрелище оказалось не самым страшным в этой истории.

Поговорив с волонтерами, получив номера телефонов людей, которым небезразлична судьба брошенных собак, выясняем совершенно жуткие подробности из жизни обитателей этой собачьей «гостиницы» в недалеком прошлом.

Отлов, учет, транспортировка и содержание безнадзорных животных – все это сегодня делают ООО и ИП по контрактам.

Городское МКУ «Благоустройство» занимается только организацией всех этих процедур. Четвероногие потеряшки и бродяги проходят клинический осмотр и отправляются в пункты временного содержания, где могут находиться только 30 дней. После стерилизации и чипирования собак выпускают туда, где они находились до отлова. А что с ними происходит далее? Становится ли более спокойной собака после стерилизации?

Хорошо, если найдется кто-то, кто захочет забрать ее из приюта. Однако таких желающих очень немного. А через какое-то время сюда подвозят очередную партию бездомных.

На сегодняшний день отловом бродячих собак по контракту, заключенному с МКУ «Благоустройство», занимается елизовский индивидуальный предприниматель Галина Михайловна Беляк. Вообще-то странное занятие для женщины, но, видимо, «деньги не пахнут». Само собой разумеется, что женщина не сама «охотится» по ночам на бездомных животных. По словам волонтеров, эту работу Галина Михайловна предложила некоему Олегу Морозову.

Имеет ли к Галине Михайловне опубликованная на сайте камчатского информационного агентства информация о том, что «… 6 февраля, женщина заявила в полицию, что в бесхозном металлическом гараже на улице Гришечко в городе Елизово найдены мертвые животные в мешках. По данному факту проведена проверка. Оказалось, что трупы складировали сотрудники лицензированной организации, которые занимались отловом животных на этой территории. Они пояснили, что не успели вывезти собак для уничтожения…» – нам пока выяснить не удалось.

Однако на одном из совещаний Виталий Иваненко (по словам одного из участников совещания) задал вопрос представителю госпожи Беляк: «Какой процент отловленных собак помещается в пункт временного содержания?» Ответ поверг в шок всех присутствующих: «Где-то процентов 10… Остальные, понимаете, передозировка лекарств и прочее…»

Постоянно упоминалось в рассказах волонтеров имя – Елена Злотник. Елена Григорьевна сегодня является генеральным директором ООО «Шелтер», в учредителях которого состоят Ирина и Николай Каминские. И волонтеры опасаются, что эта организация вновь выйдет на торги за тендер.

Поясню почему.

19 июня 2018 года тендер на содержание безнадзорных животных выиграл именно Николай Каминский, подавший заявку в качестве индивидуального предпринимателя. В свое распоряжение по контракту на содержание, ветеринарное обслуживание и т. д. он получил 1 459 882 рубля.

Однако волонтеры рассказывают, что сам господин Каминский, кроме как выиграть тендер, никакой работы не проводил. Всю работу по обеспечению деятельности пункта выполняли Ирина Каминская, Елена Злотник и Олег Морозов.

В течение времени действия контракта, по словам волонтеров, их вообще не допускали к собакам. Животные содержались голодными в нечищеных вольерах.

В редакции «Вестей» имеется видеозапись, вызывающая, по меньшей мере, крайнее возмущение.

Нашим глазам предстала жуткая картина поедания одной собакой другой. Объяснения, что это просто суперагрессивная собака, не могут быть правдой. Вы где-нибудь видели, чтобы собаки после драки ели друг друга?! Тем более что этот поедатель и сам еле держался на ногах от истощения.

По словам одной из волонтеров, забравшей этого «каннибала», собака вполне адекватная, не агрессивная. А труп другой собаки животное начало поедать уже на второй день после ее гибели от голода.

Лежит ли ответственность за такую «работу» на исполнителе, заключившем контракт на услуги?

«Естественно, подрядчик, получив муниципальный заказ, взял на себя определенные обязательства, которые обязан выполнять. Если необходимо – дополнительно набирать сотрудников, активно работать с волонтерскими организациями, тем более что они сами изъявляют желание помогать», – заявил после проверки деятельности пункта глава города.

Бродячих псов негласно, но планомерно уничтожают коммунальные службы. Под санитарную отчистку выделяются не ахти какие, но деньги. Волонтеры говорят, что в городе за одно убитое животное платят 2 200 рублей, в Елизове, по их же информации – 4 000 рублей.

Уничтожение собак – это бизнес, который происходит по ночам, чтобы не потревожить видом хладнокровного убийства случайного впечатлительного человека. Как правило, обычный человек против такого исхода. Однако и он будет против лишь до того момента, пока сам или его ребенок не попадет на клыки собачей стаи.

Есть в городе и большая группа людей, которая считает, что собак уничтожать неправильно, нужны гуманные методы. Нужно гуманное сведение до минимума популяции бездомных животных. К примеру, приюты, стерилизация. Однако приюты – это дорого, спонсоров, готовых взвалить и нести на себе финансовую ношу по откорму таких животных, нет. А если учесть, что средняя продолжительность жизни собаки 12–14 лет…

И что же делать?

А ведь каждую осень город и окрестности заполоняют еще и брошенные дачные псы. Они живут под домами, роют лежки в теплотрассах, стараются поселиться там, где больше детей, под школами. Дети, особенно младшеклассники – существа сердобольные, всегда кинут кусок хлеба...

Один из кинологов поясняет: «Типовая бродячая собака – дворняга, имеет средний, скорее мелкий размер, непонятный окрас и интеллект, определенно превышающий средний интеллект домашней собаки. Последний позволяет бродячим псам выживать в сложных городских условиях и учиться, наблюдая за человеком, вплоть до того, чтобы переходить дорогу строго на зеленый свет светофора.

Бродячий пес – плод длительного отбора, приспособления собак к условиям существования в городе именно в качестве бродячего животного. Повышенный интеллект – следствие того, что выживали наиболее хитрые и сообразительные псы.

А типичный брошенный дачный пес отличается крупным размером, агрессивным характером (их кормили и натаскивали для охраны дачи, отпугивания людей). Он совершенно не приспособлен к самостоятельной жизни. Шанс пережить зиму у таких собак минимальный, спасают их только наши щедрые открытые помойки. Сильный, здоровый, откормленный за лето пес полубойцовской породы имеет неплохие шансы стать предводителем стаи. И тогда держитесь, прохожие и дети! Через несколько поколений, конечно, потомки брошенной собаки имеют шанс превратиться в настоящую боязливую городскую собаку. Но в первом поколении это животные, от которых можно ожидать чего угодно».

И людям неспокойно, и судьба брошенных собак незавидна: самостоятельно выжить на улице они не могут, большинство из них погибает под колесами автомобилей, от холода и голода, а также от людской жесткости.

Брошенной собаке повезет, если она попадет в хороший (ключевое слово «хороший») приют, где волонтеры смогут грамотно о ней позаботиться, или найдет новых заботливых хозяев. В противном случае, увы, судьба ее незавидна – скитания, которые заканчиваются весьма печально, или жизнь взаперти.

Еще ей повезет, если в это время в приюте не будет работать кто-нибудь вроде Елены Злотник.

По версии газеты, сегодня Елена Григорьевна руководит приютом для животных на Курильской, 2, «Теремок» и собирается получить контракт на «обслуживание» пункта временного содержания бездомных животных. Тендер будет объявлен в начале июля. Надеемся, что управление благоустройства найдет для этой работы иную кандидатура.

Борьба с бездомными животными – процесс, несомненно, требующий комплексных мер. Уничтожение помоек, ужесточение законодательства для собаководов, штрафы сердобольным подкармливающим собак гражданам. Наверное, можно говорить и о чипизации имеющихся у людей собак (чтобы, если поймать такую собаку на улице, проверить по чипу, кому она принадлежала, обложить хозяина таким штрафом, чтобы он машину продал, чтобы расплатиться). Но все это из области фантазий.

От чипированных собак не родятся чипированные щенки, которых сначала берут в дом, чтобы потом выгнать их на улицу.

По нашему мнению, есть во всей этой ситуации явные нарушения п. 2. ст. 17 закона «Об ответственном обращении с животными» (осуществление деятельности по обращению с животными без владельцев способами, предусматривающими жестокое обращение).

В соответствии с законом обращение с животными основывается на следующих нравственных принципах и принципах гуманности:

– отношение к животным как к существам, способным испытывать эмоции и физические страдания;

– ответственность человека за судьбу животного.

За нарушение требований настоящего Федерального закона владельцы животных и иные лица несут административную, уголовную и иную ответственность в порядке, установленном законодательством Российской Федерации.

По жалобам волонтеров прокуратурой города была проведена проверка деятельности предпринимателя Каминского. По информации, полученной газетой, предпринимателю был выписан штраф в размере 400 000 рублей.

Его бы посадить на поводок…

Татьяна СТЕПАНОВА

������.������� PR-CY.ru


Backstage at the Rockettes' Radio City Christmas Spectacular Sagan Rose : "This is our reindeer costume, which is how we start the show. This is the only costume that we get in our dressing rooms upstairs. All of these bells are hand-applied — everything is so custom, they do an amazing job for us. The leggings have an ombré effect. It's the smallest details that make the biggest difference." Raley Zofko: "It goes all the way down into our custom-designed LaDuca reindeer boot to look like a hoof of the reindeer. But our favorite part of this costume is our antlers. And — surprise surprise, I'm giving away a little story — they light up at the end [of the number], and we control that. We have a button that we press on a specific count, to specific music, on a specific step." Rose, left, and Zofko. pre bonded hairRacked: How much works goes into fitting each costume to each girl? Sagan Rose: "We start rehearsals at the end of September, and we usually have our fittings a couple weeks before that. But the costume shop is working tirelessly all year. They're so good about it, even if it's the littlest thing — they want to make it so custom and nice for us, because we do spend so much time in them and have so many shows. They want to make sure that we're comfortable. I've been doing the show for eight years now, so they keep my costumes for me year after year. But, you know, things change, bodies change. And if I ever come back and need alterations, it's very easy." Raley Zofko: "And stuff happens throughout the season because we're moving. We're athletes in our costumes. If something unravels, they instantly fix it either during the show or after the show. Everybody is just so on it and professional, and it's what makes the show run smoother." Sagan Rose

: "This is my personal favorite. I just feel kinda sassy, like a cliché Rockette. I t's all about the legs — the numbers starts just from our feet to the top of our skirts showing. So that's the focus of this costume. This is pretty close to the original version when they started the 12 Days of Christmas number here, which I want to say was about 10 years ago. It's so pretty with the lights and the colors and everybody in line together. So they really haven't had to change much." Raley Zofko: "The mesh is different because everyone's skin tone is different, so the wardrobe and costume department custom-dye it. And then we have our head pieces that we have to pin on, and then we do a bunch of head turns to make sure that those are bobby-pinned...after our seven and a half-minute minute tap number, we do kicks, which is pretty exhausting. Our show shoes actually have this battery-packed mic that goes in between the heel." Sagan Rose: "So all the taps are live. We get notes that are like, 'Make sure the heel sound on count is clearer, or sharper, or faster, or together.'" Racked: You'll go out in costume a lot for charity and publicity. Where are some of the fun places you go? remy hair extensionsRaley Zofko: "I got to do the New York Presbyterian children's hospitals last year and it was so wonderful to talk to the children that just need some holiday cheer and love. We literally had a dance party with them, so we danced with all of the kids in our costumes and they were looking at us like, 'Oh my gosh!'" Sagan Rose: "I think it's always fun to do the Macy's Day Thanksgiving Parade. That's when I first saw the Rockettes. I'm from Kentucky, and my grandmother brought my family up to New York when I was little and I was like, 'I want to do that one day.' The parade is a fun place to be in costume because it's a tradition to have us there, and you feel like it's a really big honor." Raley Zofko: "I have friends and family that come up just for the parade. I'm from Alabama, and they fly all the way up to sit in the stands to cheer on the Rockettes." Raley Zofko : "'Soldiers' is my favorite number because it's been in the show since its inception. I feel like I am part of history when I put this costume on. W e have the jacket, we have the pants, and we have the two and a half foot-high soldier hat.

Sagan Rose: "Liza Minnelli's father [Vincent] designed this, and he choreographed the number. And we do the same choreography, wear the same costume. It's really cool because you can see that Raley and I are not the same height — she is closer to the center because she's a taller girl, and I am on the very very end of the line. And when we line up we all want to seem that we are the same height, so they custom-make these jackets and pants to your height. My jacket might be a little shorter than hers so that everything matches in line." Raley Zofko: "These pants are foam pants. Because back in the day, when I started the show, they starched-pressed the pants. They stood up on their own — those were very intense." Sagan Rose: "You walk a little straighter, a little stiffer, and it's easier to perform the 'Parade of the Wooden Soldier' routine with the costume like that. And then we have our tap shoes and these round little fabric cheeks that we put on. We go through about 30,000 of those in a Christmas season. Some girls tape them to their cheeks, but I do Vaseline, because my cheeks are sensitive to the tape." Raley Zofko : "We actually get notes if our solider hat isn't straight up and down. What we do is we put their head up against the wall, so that it lines up so and the back of the hat is straight. If someone's hat is too tilted or too back, it could throw off the line completely. We'll get hat notes, like, 'Raley, your hat was a centimeter back!'" Racked: When you're going from a costume like '12 Days of Christmas' that's all about the legs to being completely covered up as a wooden soldier, what does that change in the way that you're dancing or the way that you're presenting yourself? Sagan Rose: "The costume department and the designers take into consideration what movement we're doing in each number. So I don't feel hindered because the movement is fit for this costume, and the costume is fit for the movement. In rehearsals, we rehearse for a month and a half without costumes, and you get used to that. Then you put on the costumes, and it changes the way you dance." Raley Zofko: "Along with what Sagan is saying, I feel like they take into consideration the simplicity of 'Soldiers' or the extravagance of '12 Days.' In 'Soldiers,' it's just about the formations and the history of the number, so they don't need that much movement. And '12 Days' is very in-your-face, and the costume is accordingly descriptive in that fashion." Raley Zofko : "This is the 78-second change that we were talking about. We have our dress and the coats — right here we have green stripes but there's also red stripes as well. There are so many pieces to it, and we have to get out of all of ['Soldiers'] and get to this, and it's just organized chaos." Sagan Rose: "But it's so organized that it's not chaos! Depending on where you are in the line, there's red and green dresses. This jacket has really simple snaps that really get us in and out, because the change is so fast getting into it and it's choreographed getting these off [on stage]. It could be a little stressful if it wasn't so easy. It's kind of fun because, you know, we're human, and there are wardrobe malfunctions. So if someone's having trouble getting out of their coat, because we do get sweaty and things stick to you... Raley Zofko: "We stand next to each other in this number, too. Which is so funny because I'm so tall and you're so..." perruques cheveux naturelsSagan Rose: "Short. You can say it." Raley Zofko: "You're not as tall as I am. We've had the 'take the jacket off!' emergencies where you're praying the girl behind you can hear you and help you remove it." Racked: Is this where these little guys belong, fastened on the jacket? Sagan Rose: "These are the earrings, and they're there for the changes. We put them on the collar just to make it easy. You know where everything is — I know where to reach for my earrings even when I'm not looking. This is my last step of getting dressed." Racked: Is there ever any issue with the heavy makeup? Are you ever getting something on and you just take your face off on your dress? Sagan Rose: "It happens. We're sweating, we're working hard, and it gets hot underneath those lights. So occasionally, there's white fur near our face and we do get makeup on them, but wardrobe can handle something like that in a snap and by the next show it's clean." Sagan Rose : "So we go from glamorous, sparkly, sassy

Rockettes to this." Raley Zofko: "This is such a crowd pleaser, actually. This is one of my favorite numbers to perform, too. We get to go through the audience this year, which is so cool because we're dancing and stepping all jolly and you get to look at an audience member right in the face and say 'So be good, for goodness sake!' And some of them are freaked out, and some of them love it. This costume is awesome." Sagan Rose: "Everyone thinks that this is a real fat suit, like padded fat. But it's not — it's like a harnessed wire inner tube. We fit right in there and there's no padding down here. Everyone is really surprised that we're all jumping with that. It's nice that there is freedom in this, because we are doing such big movements. It's not necessarily pressed up against our bodies, so we can still move and jump around." Raley Zofko: "The thing that I want to point out here is the wig department — because we kind of get a little messy in our number, they curl our hair and fix this after every performance to make our Santa beards look real and authentic." Racked: Tell us about the space we're in right now — there are a lot of costumes in here. Raley Zofko: "This is the nap space, and lots of changes happen back here. The ensembles are back here, the Rockettes are back here — this is the largest space that we have to change." Sagan Rose: "There can be anywhere from ten to forty [costume] people back here." Raley Zofko: "We have about ten costume changes, and that's just as much choreographed backstage as it is on stage." Racked: Are you just throwing things off and leaving them in a pile for people to handle so you can get back out there? Sagan Rose: "We each have a spot that one or two girls will go to, and there's one dresser to about two girls. We have amazing, amazing dressers. As soon as we come off stage, we're running, and we know exactly where we're going, we know who to look for. It's even choreographed how, if we're changing together, I'll do my earrings first and my dress second and my shoes third, and she'll do her shoes first and her dress second and her earrings third." Raley Zofko: "It's as organized as a [quick] costume change can be." perruques cheveuxRaley Zofko: "This was a newly designed costume by Greg Barnes in 2014. There used to be a rag doll dress that was longer and less form-fitting, and this is cinched at the waist and shorter. And we have the cutest red-and-white striped tights. And underneath that, we have our custom-designed bloomers that I absolutely adore." Sagan Rose: "I wish I could purchase them at a store — they're that cute." Raley Zofko: "We have our glasses, and we have our wigs. This is a wire material that fits right on top of your head." Sagan Rose: "And they are actually pretty light on our heads. We keep the wig caps [from 'Dancing Santas'] on for that." Raley Zofko: "And then we have our Mary Jane tap shoes, which are also miked." Sagan Rose: "We charge the '12 Days of Christmas' tap shoes and these tap shoes after each show, just to make sure." Raley Zofko: "It's so much fun to be a rag doll and get to dance and make funny faces at your friend and look at the audience and blow them kisses." Sagan Rose: "A lot of us come up on the pit of the stage so we are literally this close to the audience, and there will be little kids in the front being like 'Oh my gosh!' They don't know what is happening, their minds are blown, so it's fun to play with them." Racked: You two are seasoned pros at eight and nine years. Has anyone in this cast been around for longer?

Raley Zofko: "There are girls that have been doing it for 16 years that are still in the line!" Racked: Do you have a memory of a favorite show that was a little bit out of the ordinary? Raley Zofko: "There's a gold cast and a blue cast, and I just transitioned from the gold cast." Sagan Rose: "The blue cast is all the morning shows. while the gold cast is all the evening shows." Raley Zofko: "But the gold cast hasn't been doing opening night — this year, when I transitioned to the blue cast, I got to do opening night. That was literally spectacular because there is just such an energy on opening night that I've never felt before. I don't really get nervous anymore. I've done it a lot, and the show is very similar in the ways it changes [from year to year]. I focus on the changes so that I know exactly what to not mess up on, or try to not mess up on. But I've never felt that much energy, love, and support. We had the other cast in the theater watching us, too." lace front wigsSagan Rose: "It was the best crowd I've had in eight years. I felt like a rock star." Racked: What has it been like to perform on this huge world stage, and how is it different to perform elsewhere? Sagan Rose: "Well, to me, I feel like Radio City is my second home. I feel so comfortable on stage and I feel like we all have a bond, especially during the holidays, because a lot of us are from different places and don't have families here. I just feel so at home and so at peace on this stage. [But] when we do travel and perform outside, it's always a nice, different energy that you get." Raley Zofko: "It might be a little bit nerve-wracking in a different way, but it's just as exciting. It's just different — you can't really compare Radio City to outside venues because there's that sense of comfortability on this stage." Sagan Rose: "This is one of my favorites to wear — like '12 Days of Christmas,' the legs are highlighted. With this design, they really wanted to emphasize that every snowflake, like every Rockette, is different, but we come together to make a beautiful snowstorm. So there are six designs of this costume in six colors. All of these straps [on the top] are the biggest change."

Raley Zofko: "On my purple costume, I don't have any of these straps in the front at all. And then we have multiple cuffs and ribbons with rhinestones, and everything is covered in Swarovski crystals. Like what Sagan said, every Rockette is different, and every costume is different, and that's what they try to do with this design. And I think it's so gorgeous. On stage, it's beautiful — with the choreography in the mix, we're beautiful snowflakes dancing in a snowstorm." Sagan Rose: "Linda Haberman was the choreographer for this, and she really emphasized that she really wanted to bring our individual personalities to the stage and celebrate that. Because when you think of the Rockettes you think of a big group of women, but we all are different and have different personalities and different ways that we dance. So it's a really nice number to perform." Raley Zofko: "And then on our LaDuca shoes, the color is painted to match our tights, and the heels have Swarovski crystals on them." Sagan Rose: "This heel is different than our other ones, because it's about a half inch higher to continue the line of the leg. It's a leggy costume." cosplay wigsRacked: What advice would you give to Rockette hopefuls? Sagan Rose: "Taking ballet is very important for dancers, because if you have that good technique background, it will show in anything you do." Raley Zofko: "Tap is very important, too. All versions and styles of dance are important for Rockettes because we are proficient in all of it. I would say take as many classes as often as you can and focus on your technique." Sagan Rose: "And any job, especially in the performing arts industry, is so specific in what they need. So one year, they might need a tall girl, or they'll need a shortish girl for my spot. I think it's perseverance — If you have a goal, don't ever take no for an answer." Raley Zofko: "I would finish that off with dream big, and don't ever lose sight of your dreams. I'm from a small town in the very tip of Alabama and there's not very much dance and entertainment and theater down there. So when I first started dancing, I didn't necessarily know what was out there. And it was just once upon a time — Sagan said she saw the Rockettes at the Macy's Thanksgiving Day Parade and so did I — and I thought, 'That is glamorous, that is beautiful. They are dancing, and I dance.' And it just became a tiny little dream that grew into a big dream, and now it's my life. It's just so unbelievable that it actually came true."