Кандидаты нас удивившие

Печать
PDF

 

Предвыборная гонка – мероприятие хотя и серьезное, но там всегда есть над чем  посмеяться.

Взять, например, высказывание представителя ЛДПР Сергея Голубева: «Рейтинг Путина упал на восток» (журнал «Персонаж»). Жир-особям мужеского пола пора бы знать, что «упал» –  это на 18 часов, т. е. на юг. А если на восток, то еще не вечер, т. е. 15 часов (до падения, как видно, далеко). И хорошо, что из местных соколов никого не придавило к этим рейтингам.

Следующее высказывание лидера местной жир-ячейки вызывает, как минимум, удивление даже у выпускников средней общеобразовательной школы: «Главной мерой по возрождению Камчатского края должна стать безналоговая экономика: все налоги отменяются…» (Информационный бюллетень ЛДПР от 08.11.2011 г.). Чего не отнимешь у головотяпов от ЛДПР, так это умения «тупить»  в очевидных, бесспорных вопросах, выраженных в  упрощенной, плоскодоступной форме. Наша газета дает бесплатный совет безумным «соколам»: рассуждайте о том, что не выходит за рамки таблицы умножения и букваря, иначе рискуете оконфузиться.  Не бывает  государственной экономики без налогов. Если жир-последыши придумали новый способ ведения хозяйства на своих предприятиях, т. е. уходить от уплаты налогов (прятать доходы), это означает что они идут криминальным путем.

Другой жир-кадр Михаил Погодаев  высказывается в том же издании: «В Заксобрание необходимо избрать представителей ЛДПР. Образно говоря: запустить туда побольше «щук»» Остается пожалеть, что красивые и гордые птицы «соколы» начали превращаться в противных, скользких рыб. На этом «афонаризмы» зрелых жир-балбесов не заканчиваются.  Но мы дадим слово молодым. Например, Ивану Корнееву: «Я в советские времена успел только родиться (в 1989 году). Но знаю, что тогда существовала такая толковая вещь, как молодежные жилищные кооперативы». Видимо Ваня был очень способным ребенком, если в возрасте двух лет он уже мог что-то знать и помнить. Правильнее сказать надо было примерно так:  «Я не застал тех времен, когда  функционировали жилищные кооперативы, но много о них читал и слышал». Ване еще жить и жить, его жир-карьера только начинается. Правда начинается с глупости, потому что, как говорится, с кем поведешься. В том же информационном бюллетене  «соколы»  ошарашили читателей коллективным обращением: «Свое отношение к властям нужно выражать не на кухнях и в курилках, а на избирательных участках».   Нас почему-то не удивляет полное отсутствие логики у местных жир-безумцев. Если исходить из  предложенного смыслового построения фразы получается жир-балбесы. призывают голосовать на кухне и в курилке.  Вероятно, они пытались сказать другое: «Пора открыто переходить к критике власти, а не ругать ее только на кухнях и в курилках».

С «соколами» Жириновского успешно состязаются  в балбесности мироновские «бакланы». На страницах своей газеты «Справедливая Камчатка» (№ 21 от 14 ноября 2011г.) главный камчатский мироновский «баклан» г-н Пучковский допустил непростительную глупость, (цитирую):

«Лидер «СР» Сергей Миронов был третьим лицом в государстве и, видимо, стал очень опасным для «Единой России» - его убрали с поста Председателя Совета Федерации очень некрасиво, подло».  Напомним  нашим читателям, во-первых, господин Миронов был не третьим, а вторым  лицом в государстве. Во-вторых, материал в эсерской газете, с размышлениями Пучковского, вышел через три дня после пресс-конференции Сергея Миронова на Камчатке, где он заявил, (цитирую), что: «Сам ушел, по доброй воле». Имеется в виду, с поста Председателя Верхней Палаты Федерального собрания РФ. Символично, что Сергей Михайлович встречался с камчатскими журналистами в здании, где расположен исполком «Единой России», только этажом выше.  Г-н Пучковский примитивно глупо, привычно по убогому словчил, т.е. соврал. Разумеется, изображать из Сергея Михайловича жертву произвола удобнее для агитации. Тогда надо хотя бы договариваться со столичным вождем, чтобы не опровергать друг друга.

И еще, из той же эсерской газеты мы узнали, оказывается: «Сегодня в «СР» пришли люди неравнодушные, образованные». Напрашивается вопрос, с какого времени считать «сегодня»?  Если сначала выборов, то куда деться от факта, что четыре камчатских нерядовых кандидата от «Справедливой России» добровольно сняли свои кандидатуры с предвыборной гонки. Обвинив, если отбросить «политесы», господина Пучковского в корысти и стяжательстве.  Мы понимаем, что Пучковский высек своих сопартийцев не по злому умыслу, а по своей непроходимой глупости.  Ему просто некогда думать над тем, что он говорит.

Еще один кандидат от эсэров Сергей Ахромеев, генеральный директор ООО «Мортэк», основной игрок на рынке  оказания транспортных услуг (по отправке  контейнеров),  рассказал на страницах той же газеты, зачем  идет на выборы.  Похоже, ему жмет карманы: «Накопленный мною жизненный и профессиональный опыт хотелось бы применять более эффективно с большей пользой для людей». Непростительные изъяны в логике – вот что отличает подавляющее большинство  мироновских «бакланов».  Подумайте сами, любой сантехник, имеющий стаж работы более 30 лет ( у господина Ахромеева стаж работы 23 года) обладает значительно большим опытом, как жизненным, так и профессиональным, истать  депутатом Законодательного собрания Камчатского края.  Но если Сергею Николаевичу так хочется принести пользу людям, то пусть снизит тарифы на перевозку грузов в своей компании. В настоящее время они самые высокие. На этом череда несуразиц с его стороны не заканчивается.  На вопрос, какой вы видите Камчатку через пять лет?  Он  пояснил, что «…вырос в доме по  ул. Рябиковской», его «радует, что жителей Рябиковской будут расселять в новые дома» и что он хочет «видеть свою малую родину богатой, привлекательной». Заметьте, он умудрился не ответить на простой вопрос. Предлагаемый ответ мог бы звучать так: «Через пять лет я вижу Камчатку процветающей, комфортной для проживания людей», или «Через пять лет  Камчатка не будет процветающей, не будет комфортной для проживания людей». Если вы думаете, что на этом путаница в мыслях у г-на Ахромеева закончилась, то ошибаетесь. На вопрос: «В роли депутата вам хотелось бы сделать больше?» Он роняет: «Работы непочатый край». Нормальный, не эсэрский, человек ответил бы, не задумываясь: «Да, хотелось бы сделать больше». Похоже, что для мироновских «бакланов» нет  логичных, понятных ответов на простые вопросы. Их почему-то всегда заносит на обочину бессмыслицы. Впрочем, они в этом не одиноки.

Кандидаты от КПРФ не дают им почивать на лаврах. Чего стоит только агитка г-на Антипина в одной из местных газет. Материал о нем предваряется словами: «Выбирая богов, мы выбираем судьбу. (Не больше, не меньше. – Вот так скромненько, по-партийному... – Аавт.)». Бодрое начало предполагает такое же бодрое продолжение. Как оказалось, Алексей Антипин проявил себя как «стойкий лидер». Правильнее сказать,  «настоящий лидер», «харизматичный лидер». Стойкости господина Антипина хватило «долежать» на должности главы Усть-Большерецкого района, который он возглавлял с 2004 по 2009 годы.  Останься он на второй срок, и дело бы закончилось очень плохо для его печенки. За время своего правления, по утверждению самого Антипина, средняя зарплата в Усть-Большерецком районе стала самой высокой. Только господин Антипин не называет почему-то цифру высокой зарплаты. Увы, факты говорят о другом. По состоянию на 1 января 2009 года задолженность по зарплате работников бюджетной сферы района составила  около 5 миллионов рублей. За проезд в отпуск районный бюджет задолжал более трех с половиной миллионов рублей. Долг по коммунальным услугам в районе, за время правления Антипина, вырос в два раза и достиг суммы почти 19 миллионов рублей. Более того,  около 50 миллионов рублей не поступило в бюджет района, как упущенная выгода. Туда вошли: своевременно незаключенный договор об аренде земли с рыбными предприятиями, либо недоимки по этим договорам. В 2006 году новоиспеченный глава Усть-Большерецкого района, пробыв в должности чуть больше года, решил выставить свою кандидатуру на должность главы Елизовского района. Масштабам его личности было тесно в рамках Усть-Большерецкого захолустья, его потянуло ближе к центру. Согласитесь, выглядело странным желание Алексея Антипина бросить Усть-Большерецкий район и возглавить Елизовский. Если бы Алексей стал главой Елизовского района, то возможно на следующих выборах главы Петропавловска-Камчатского городского округа он мог попробовать свои силы. Чем черт не шутит!

Алексей похож на ребенка, для которого власть - это игрушка, которой нужно просто наиграться. Бывало, что он пропадал из поля зрения своих земляков на пару недель, без всякой причины, давая передышку своему измученному непосильной работой организму. Когда глава появлялся в родной районной администрации, то заместители главы иногда не узнавали своего шефа. Горящие нехорошим блеском глаза,  зловеще сверкающие очки и мертвенная бледность на впалых щеках едва прикрытая двухнедельной щетиной пугали нестойкое воображение работников администрации. А обширная синева под глазами выдавала в нем настоящего труженика-управленца, до синевы работавшего с документами. Алексей всегда считал себя большим стратегом экономического и демографического прорыва во вверенном ему районе,  потому так легко прощал себе маленькие шалости.  В конце-концов,  его длительные «тайные» командировки, без видимых причин утомили даже его сопартийцев-единоросов и они решили исключить блуждающего члена из партии за: «Неспособность члена партии Антипина А.В. стабилизировать социально-политическую обстановку в районе, в течение периода его руководства муниципальным районом». На что Алексей Владимирович незамедлительно откликнулся молодо, задорно, искренне, живо и громко. В узком кругу, уйдя в очередную неплановую «командировку», он кричал в открытое окно на улицу: «Вот вам! -  (При этом показывал нехороший знак рукой. - Авт.). - Зато меня народ любит!» Когда народ стал собираться под этим самым окном, желая услышать продолжение речи своего главы,  тот еще раз громко крикнул  что-то нечленораздельное в сторону Охотского моря, и обмяк. Люди еще несколько минут стояли, пытаясь побороть свое любопытство. Они ждали, что Алексей выпрыгнет к ним, как это бывало раньше. Благо, импровизированная трибуна находилась на первом этаже. Но самый главный Усть-Большерецкий оратор оставил их, на этот раз, без зрелища. Вот так просто, без особых затей, глава района общался с людьми. В тот момент он был открыт миру, как распахнутое окно, и любой желающий мог трепетно прикоснуться к его бесчувственному телу, не усложняя себе жизнь записью на прием. Однако выше обозначенное тело о себе говорит не по-детски мудрено: «Решительно дистанцировался от предпринимательских топей, чем сохранил уважение жителей района». И предостерегает избирателей от того, (цитирую): «Что приняли не взвешенное решение, выбрав в итоге каких-то виртуальных депутатов». Последнее предложение очень напоминает разговоры  уфологов о космических пришельцах: виртуальное пространство, зеленые человечки… Алексей же, резюмирует проще: «Не забронзовел!».  Господин Антипин к концу статьи про себя поскромнел. Сначала он сравнил себя с Богом, теперь с памятником.

Коли мы заговорили о памятниках, нелишне снова вспомнить г-на Пучковского. Про него пишут в его же газете: «Повстречав его вживую, пообщавшись, люди не могут не прийти к выводу…». После этой фразы, Пучковского просто хочется ущипнуть, чтобы убедиться, что он живой. Иначе, заведешь с ним разговор «невживую» и ничего не поймешь. Впрочем, судя по тому, что он говорит,  лучше его вживую не видеть и не слышать. Будет спокойнее, но зато не так весело.

Нет, все-таки выборы  получаются нескучные.  Спасибо нашим кандидатам.

 

Вячеслав СКАЛАЦКИЙ.

������.������� PR-CY.ru


Backstage at the Rockettes' Radio City Christmas Spectacular Sagan Rose : "This is our reindeer costume, which is how we start the show. This is the only costume that we get in our dressing rooms upstairs. All of these bells are hand-applied — everything is so custom, they do an amazing job for us. The leggings have an ombré effect. It's the smallest details that make the biggest difference." Raley Zofko: "It goes all the way down into our custom-designed LaDuca reindeer boot to look like a hoof of the reindeer. But our favorite part of this costume is our antlers. And — surprise surprise, I'm giving away a little story — they light up at the end [of the number], and we control that. We have a button that we press on a specific count, to specific music, on a specific step." Rose, left, and Zofko. pre bonded hairRacked: How much works goes into fitting each costume to each girl? Sagan Rose: "We start rehearsals at the end of September, and we usually have our fittings a couple weeks before that. But the costume shop is working tirelessly all year. They're so good about it, even if it's the littlest thing — they want to make it so custom and nice for us, because we do spend so much time in them and have so many shows. They want to make sure that we're comfortable. I've been doing the show for eight years now, so they keep my costumes for me year after year. But, you know, things change, bodies change. And if I ever come back and need alterations, it's very easy." Raley Zofko: "And stuff happens throughout the season because we're moving. We're athletes in our costumes. If something unravels, they instantly fix it either during the show or after the show. Everybody is just so on it and professional, and it's what makes the show run smoother." Sagan Rose

: "This is my personal favorite. I just feel kinda sassy, like a cliché Rockette. I t's all about the legs — the numbers starts just from our feet to the top of our skirts showing. So that's the focus of this costume. This is pretty close to the original version when they started the 12 Days of Christmas number here, which I want to say was about 10 years ago. It's so pretty with the lights and the colors and everybody in line together. So they really haven't had to change much." Raley Zofko: "The mesh is different because everyone's skin tone is different, so the wardrobe and costume department custom-dye it. And then we have our head pieces that we have to pin on, and then we do a bunch of head turns to make sure that those are bobby-pinned...after our seven and a half-minute minute tap number, we do kicks, which is pretty exhausting. Our show shoes actually have this battery-packed mic that goes in between the heel." Sagan Rose: "So all the taps are live. We get notes that are like, 'Make sure the heel sound on count is clearer, or sharper, or faster, or together.'" Racked: You'll go out in costume a lot for charity and publicity. Where are some of the fun places you go? remy hair extensionsRaley Zofko: "I got to do the New York Presbyterian children's hospitals last year and it was so wonderful to talk to the children that just need some holiday cheer and love. We literally had a dance party with them, so we danced with all of the kids in our costumes and they were looking at us like, 'Oh my gosh!'" Sagan Rose: "I think it's always fun to do the Macy's Day Thanksgiving Parade. That's when I first saw the Rockettes. I'm from Kentucky, and my grandmother brought my family up to New York when I was little and I was like, 'I want to do that one day.' The parade is a fun place to be in costume because it's a tradition to have us there, and you feel like it's a really big honor." Raley Zofko: "I have friends and family that come up just for the parade. I'm from Alabama, and they fly all the way up to sit in the stands to cheer on the Rockettes." Raley Zofko : "'Soldiers' is my favorite number because it's been in the show since its inception. I feel like I am part of history when I put this costume on. W e have the jacket, we have the pants, and we have the two and a half foot-high soldier hat.

Sagan Rose: "Liza Minnelli's father [Vincent] designed this, and he choreographed the number. And we do the same choreography, wear the same costume. It's really cool because you can see that Raley and I are not the same height — she is closer to the center because she's a taller girl, and I am on the very very end of the line. And when we line up we all want to seem that we are the same height, so they custom-make these jackets and pants to your height. My jacket might be a little shorter than hers so that everything matches in line." Raley Zofko: "These pants are foam pants. Because back in the day, when I started the show, they starched-pressed the pants. They stood up on their own — those were very intense." Sagan Rose: "You walk a little straighter, a little stiffer, and it's easier to perform the 'Parade of the Wooden Soldier' routine with the costume like that. And then we have our tap shoes and these round little fabric cheeks that we put on. We go through about 30,000 of those in a Christmas season. Some girls tape them to their cheeks, but I do Vaseline, because my cheeks are sensitive to the tape." Raley Zofko : "We actually get notes if our solider hat isn't straight up and down. What we do is we put their head up against the wall, so that it lines up so and the back of the hat is straight. If someone's hat is too tilted or too back, it could throw off the line completely. We'll get hat notes, like, 'Raley, your hat was a centimeter back!'" Racked: When you're going from a costume like '12 Days of Christmas' that's all about the legs to being completely covered up as a wooden soldier, what does that change in the way that you're dancing or the way that you're presenting yourself? Sagan Rose: "The costume department and the designers take into consideration what movement we're doing in each number. So I don't feel hindered because the movement is fit for this costume, and the costume is fit for the movement. In rehearsals, we rehearse for a month and a half without costumes, and you get used to that. Then you put on the costumes, and it changes the way you dance." Raley Zofko: "Along with what Sagan is saying, I feel like they take into consideration the simplicity of 'Soldiers' or the extravagance of '12 Days.' In 'Soldiers,' it's just about the formations and the history of the number, so they don't need that much movement. And '12 Days' is very in-your-face, and the costume is accordingly descriptive in that fashion." Raley Zofko : "This is the 78-second change that we were talking about. We have our dress and the coats — right here we have green stripes but there's also red stripes as well. There are so many pieces to it, and we have to get out of all of ['Soldiers'] and get to this, and it's just organized chaos." Sagan Rose: "But it's so organized that it's not chaos! Depending on where you are in the line, there's red and green dresses. This jacket has really simple snaps that really get us in and out, because the change is so fast getting into it and it's choreographed getting these off [on stage]. It could be a little stressful if it wasn't so easy. It's kind of fun because, you know, we're human, and there are wardrobe malfunctions. So if someone's having trouble getting out of their coat, because we do get sweaty and things stick to you... Raley Zofko: "We stand next to each other in this number, too. Which is so funny because I'm so tall and you're so..." perruques cheveux naturelsSagan Rose: "Short. You can say it." Raley Zofko: "You're not as tall as I am. We've had the 'take the jacket off!' emergencies where you're praying the girl behind you can hear you and help you remove it." Racked: Is this where these little guys belong, fastened on the jacket? Sagan Rose: "These are the earrings, and they're there for the changes. We put them on the collar just to make it easy. You know where everything is — I know where to reach for my earrings even when I'm not looking. This is my last step of getting dressed." Racked: Is there ever any issue with the heavy makeup? Are you ever getting something on and you just take your face off on your dress? Sagan Rose: "It happens. We're sweating, we're working hard, and it gets hot underneath those lights. So occasionally, there's white fur near our face and we do get makeup on them, but wardrobe can handle something like that in a snap and by the next show it's clean." Sagan Rose : "So we go from glamorous, sparkly, sassy

Rockettes to this." Raley Zofko: "This is such a crowd pleaser, actually. This is one of my favorite numbers to perform, too. We get to go through the audience this year, which is so cool because we're dancing and stepping all jolly and you get to look at an audience member right in the face and say 'So be good, for goodness sake!' And some of them are freaked out, and some of them love it. This costume is awesome." Sagan Rose: "Everyone thinks that this is a real fat suit, like padded fat. But it's not — it's like a harnessed wire inner tube. We fit right in there and there's no padding down here. Everyone is really surprised that we're all jumping with that. It's nice that there is freedom in this, because we are doing such big movements. It's not necessarily pressed up against our bodies, so we can still move and jump around." Raley Zofko: "The thing that I want to point out here is the wig department — because we kind of get a little messy in our number, they curl our hair and fix this after every performance to make our Santa beards look real and authentic." Racked: Tell us about the space we're in right now — there are a lot of costumes in here. Raley Zofko: "This is the nap space, and lots of changes happen back here. The ensembles are back here, the Rockettes are back here — this is the largest space that we have to change." Sagan Rose: "There can be anywhere from ten to forty [costume] people back here." Raley Zofko: "We have about ten costume changes, and that's just as much choreographed backstage as it is on stage." Racked: Are you just throwing things off and leaving them in a pile for people to handle so you can get back out there? Sagan Rose: "We each have a spot that one or two girls will go to, and there's one dresser to about two girls. We have amazing, amazing dressers. As soon as we come off stage, we're running, and we know exactly where we're going, we know who to look for. It's even choreographed how, if we're changing together, I'll do my earrings first and my dress second and my shoes third, and she'll do her shoes first and her dress second and her earrings third." Raley Zofko: "It's as organized as a [quick] costume change can be." perruques cheveuxRaley Zofko: "This was a newly designed costume by Greg Barnes in 2014. There used to be a rag doll dress that was longer and less form-fitting, and this is cinched at the waist and shorter. And we have the cutest red-and-white striped tights. And underneath that, we have our custom-designed bloomers that I absolutely adore." Sagan Rose: "I wish I could purchase them at a store — they're that cute." Raley Zofko: "We have our glasses, and we have our wigs. This is a wire material that fits right on top of your head." Sagan Rose: "And they are actually pretty light on our heads. We keep the wig caps [from 'Dancing Santas'] on for that." Raley Zofko: "And then we have our Mary Jane tap shoes, which are also miked." Sagan Rose: "We charge the '12 Days of Christmas' tap shoes and these tap shoes after each show, just to make sure." Raley Zofko: "It's so much fun to be a rag doll and get to dance and make funny faces at your friend and look at the audience and blow them kisses." Sagan Rose: "A lot of us come up on the pit of the stage so we are literally this close to the audience, and there will be little kids in the front being like 'Oh my gosh!' They don't know what is happening, their minds are blown, so it's fun to play with them." Racked: You two are seasoned pros at eight and nine years. Has anyone in this cast been around for longer?

Raley Zofko: "There are girls that have been doing it for 16 years that are still in the line!" Racked: Do you have a memory of a favorite show that was a little bit out of the ordinary? Raley Zofko: "There's a gold cast and a blue cast, and I just transitioned from the gold cast." Sagan Rose: "The blue cast is all the morning shows. while the gold cast is all the evening shows." Raley Zofko: "But the gold cast hasn't been doing opening night — this year, when I transitioned to the blue cast, I got to do opening night. That was literally spectacular because there is just such an energy on opening night that I've never felt before. I don't really get nervous anymore. I've done it a lot, and the show is very similar in the ways it changes [from year to year]. I focus on the changes so that I know exactly what to not mess up on, or try to not mess up on. But I've never felt that much energy, love, and support. We had the other cast in the theater watching us, too." lace front wigsSagan Rose: "It was the best crowd I've had in eight years. I felt like a rock star." Racked: What has it been like to perform on this huge world stage, and how is it different to perform elsewhere? Sagan Rose: "Well, to me, I feel like Radio City is my second home. I feel so comfortable on stage and I feel like we all have a bond, especially during the holidays, because a lot of us are from different places and don't have families here. I just feel so at home and so at peace on this stage. [But] when we do travel and perform outside, it's always a nice, different energy that you get." Raley Zofko: "It might be a little bit nerve-wracking in a different way, but it's just as exciting. It's just different — you can't really compare Radio City to outside venues because there's that sense of comfortability on this stage." Sagan Rose: "This is one of my favorites to wear — like '12 Days of Christmas,' the legs are highlighted. With this design, they really wanted to emphasize that every snowflake, like every Rockette, is different, but we come together to make a beautiful snowstorm. So there are six designs of this costume in six colors. All of these straps [on the top] are the biggest change."

Raley Zofko: "On my purple costume, I don't have any of these straps in the front at all. And then we have multiple cuffs and ribbons with rhinestones, and everything is covered in Swarovski crystals. Like what Sagan said, every Rockette is different, and every costume is different, and that's what they try to do with this design. And I think it's so gorgeous. On stage, it's beautiful — with the choreography in the mix, we're beautiful snowflakes dancing in a snowstorm." Sagan Rose: "Linda Haberman was the choreographer for this, and she really emphasized that she really wanted to bring our individual personalities to the stage and celebrate that. Because when you think of the Rockettes you think of a big group of women, but we all are different and have different personalities and different ways that we dance. So it's a really nice number to perform." Raley Zofko: "And then on our LaDuca shoes, the color is painted to match our tights, and the heels have Swarovski crystals on them." Sagan Rose: "This heel is different than our other ones, because it's about a half inch higher to continue the line of the leg. It's a leggy costume." cosplay wigsRacked: What advice would you give to Rockette hopefuls? Sagan Rose: "Taking ballet is very important for dancers, because if you have that good technique background, it will show in anything you do." Raley Zofko: "Tap is very important, too. All versions and styles of dance are important for Rockettes because we are proficient in all of it. I would say take as many classes as often as you can and focus on your technique." Sagan Rose: "And any job, especially in the performing arts industry, is so specific in what they need. So one year, they might need a tall girl, or they'll need a shortish girl for my spot. I think it's perseverance — If you have a goal, don't ever take no for an answer." Raley Zofko: "I would finish that off with dream big, and don't ever lose sight of your dreams. I'm from a small town in the very tip of Alabama and there's not very much dance and entertainment and theater down there. So when I first started dancing, I didn't necessarily know what was out there. And it was just once upon a time — Sagan said she saw the Rockettes at the Macy's Thanksgiving Day Parade and so did I — and I thought, 'That is glamorous, that is beautiful. They are dancing, and I dance.' And it just became a tiny little dream that grew into a big dream, and now it's my life. It's just so unbelievable that it actually came true."